menu x

Informàtica

Departament d'Informàtica

L'alumnat de Primària disposa de "correu institucional" per a facilitar les comunicacions professorat-alumnat, des de principis d'abril. Aquests comptes de correu  els estan distribuint a les famílies des de les tutories de Primària.

El dia 3 d'abril es van lliurar "on line" els informes de la 2a avaluació  de Primària;  i el 27 de març,  els butlletins de notes d'ESO corresponents la 2a avaluació.

El dia 12 de març es van  lliurar "on line" els butlletins de notes de 1r i de 2n de BAT corresponents la 2a avaluació.

El dia 7 de febrer es van lliurar els butlletins de notes corresponents a la meitat de la segona avaluació d'ESO i el dia 31 de gener, els informes de l'etapa d'Infantil P3, P4 i P5 corresponents a la primera avaluació.  Tots aquests butlletins i informes es poden consultar validant-se a Sallenet i accedint al mòdul "pares i mares"

Aquest mòdul apareix a la primera pàgina que s'obre, a la columna de l'esquerra,  tot just després de validar-se a la intranet. Després de fer clic sobre el logo d'aquest mòdul s'obrirà una pàgina a on apareixerà el nom del fill o dels fills. Cal seleccionar el fill (el botó amb el seu nom apareixerà de color verd).  I a la barra de menú cal fer clic sobre "butlletins". Si s'ha triat l'anglès com a llengua de la intranet, a la barra de menú indica "grade report".

També es poden consultar les notes a l'aplicació mòbil SallenetApp.

A les diferents reunions de famílies d'inici de curs es van lliurar les contrasenyes per accedir a la intranet Sallenet...

És molt recomanable que els “netbooks” disposin d’un antivirus. Des de l’escola recomanem l’antivirus AVAST, que permet disposar d’una versió gratuïta. En general, per instal·lar un antivirus primer cal desinstal·lar l’antivirus que pugui tenir l’equip. Aquest antivirus el podem descarregar a l’adreça web de la companyia: http://www.avast.com/es-us/index A la pàgina que s’obre cal seguir les indicacions de l’assistent per a descarregar l’AVAST. Quan s’hagi descarregat cal instal·lar-lo en un procés guiat per un assistent. En cas de dificultat guiarem als alumnes que vulguin instal·lar aquest antivirus en els seus equips.

Els “netbooks” amb sistema operatiu Windows-10 ja incorporen un antivirus propi de Microsoft, anomenat “Windows Defender”. En aquests “netbooks” queda a decisió del propietari el fer-lo servir o bé descarregar i instal·lar un altre. També és possible obtenir aquest antivirus accedint al web de Windows en cas de tenir un sistema operatiu anterior a Windows 10. Més info sobre aquests antivirus.

 

En cas d'incidències relacionades amb el servei d'informàtica (accés a la intranet Sallenet, canvi contrasenyes, dificultat en accedir als butlletins de notes...) cal enviar un mail a:   informatica_lshorta@lasalle.cat

En cas d'haver d'actualitzar les dades personals o per qüestions administratives (alumnat, famílies, canvi adreça postal, canvi correu electrònic, rebuts, matriculacions, informació general...), cal enviar un mail a:    secretarialasallehorta@lasalle.cat

Tutorial aplicació "TEAMS" de Microsoft, per a PRIMÀRIA, ESO i BAT

Aquesta aplicació permet connectar usuaris per vídeo-classe. És ideal per a comunicar professorat i alumnat... Té l'avantatge respecte altres aplicacions comercials com Skype, Hangouts Meet, etc.  que està integrada en la plataforma de serveis oferida per La Salle Catalunya (igual que Outlook, Word, Excel, One Drive...) a tot l'alumnat de PRIMÀRIA, ESO i de BAT  Així no cal fer servir cap correu privat, només el correu institucional de l'alumnat... Per a validar-se, l'usuari ha de fer servir l'adreça i contrasenya del seu correu institucional. Les contrasenyes d'accés es distribueixen des de tutoria.  

Aquí podeu descarregar un manual d'aquesta aplicació:     Primeres passes amb l'aplicació Teams de Microsoft

També comptem amb la col·laboració del Sr. Menéndez, pare d'una de les alumnes de l'escola, que s'ha ofert com a "consultor Team"... En cas d'incidències o consultes sobre Team podeu adreçar un mail al seu correu institucional  amenendez@lasalle.cat

Incidències relacionades amb els netbooks d'alumnat

En cas d’incidències tècniques amb els netbooks de la marca Toshiba o Lenovo cal que les famílies portin l'equip avariat a APALAN, el taller de reparació del proveïdor dels equips.

El transport de l’equip al servei tècnic APALAN, el seguiment de la reparació i la recollida de l’equip ja reparat és responsabilitat del propietari del “netbook”.

Per a poder fer ús del servei de netbooks de substitució en cas d’avaria, cal presentar el full de resguard de reparació que facilita el taller de reparació.

APALAN

Servei Tècnic oficial Toshiba i Lenovo.

Ubicació: C/ Rosselló, 31 (Metro línia V, estació Entença)
Horari: 9:00h a 18:00h (dilluns a divendres)
Telèfon: 93 452 56 00

Accés als recursos del web del col·legi amb un dispositiu mòbil de pantalla petita.

Feu clic aquí per accedir al document explicatiu:

Botó agrupació accessos web en pantalles de dispositius mòbils

Sallenet

Descarrega els tutorials per accedir a la intranet Sallenet, i també per a descarregar i instal·lar l'aplicació AppSallenet:

 

Tutorial accés intranet Sallenet famílies___2019-20 versió 3

 

Instal·lació de l'App Sallenet per dispositius mòbils